Віце-президент «Ліги Культури» Віра Миколаївна Зоц відзначила, що найболючішими проблемами під час обговорення за круглим столом в Кіровограді, що відбувся 18 березня 2011 року, виявились:
-
проблема перенасиченості інформаційного простору України негативною інформацією. Вчителі і викладачі переймаються тим, що у вихованні молоді бракує прикладів гідного життя, на які можна посилатись. В засобах масової інформації образи вчителів, лікарів, працівників культури - це малоосвічені, примітивно мислячі, бідні люди, які думають лише про те, як урвати додаткову копійку. А злодіями, хабарниками, бандитами насичений весь суспільний простір;
-
проблема формалізації змісту освіти. Перенасичені науковою інформацією стандарти освіти, які закладаються в тести зовнішнього незалежного оцінювання, провокують формалізацію стосунків в навчальних закладах. Немає часу вчитись добру, милосердю, мужності, відповідальності. Школи перетворюються на установи з надання освітніх послуг. Такий стан речей не влаштовує ні вчителів, ні учнів. Учасники розмови були єдині в тому, що школа має вчити «розумному, доброму, вічному»;
-
передова педагогічна громадськість стурбована тим, що кроки, які спрямовує нинішня влада на реформування освіти, не тільки не обговорюються з громадськістю, а навіть не аргументуються належним чином. Не зважаючи на те, що досвід реформування освіти в країнах Європи свідчить про те, що здійснити реформу освіти «згори» неможливо. Це призводить до того, що навіть позитивні для оздоровлення системи освіти рішення критикуються і не підтримуються.
«Учасники круглого столу підтримали пропозицію «Ліги Культури»: всі подальші перетворення як у сфері освіти, так і в інших сферах життя України здійснювати на основі ідеології людяності, яку розробила наша організація, як основу кардинальних перетворюючих процесів в Україні», - резюмувала Віра Миколаївна.
Прес-служба «Ліги Культури»