Викладання мистецтва і мистецтво викладання... Таку назву мала доповідь  вчителя історії Дніпропетровської вальдорфської школи Тетяни Нечитайло, яку вона презентувала на міжнародній конференції «Розвиток вальдорфської педагогіки у світі і її вплив на педагогічне мистецтво».

Конференція відбувалась в Дніпропетровському університеті  економіки і права ім.Альфреда Нобеля, за участю представників Європарламенту, представників науково-педагогічних спільнот України, Росії, ряду країн Західної і Східної Європи. Учасниками конференції були також колишні випускники Дніпропетровської вальдорфської школи, а також батьки учнів. На конференції було презентовано 10 доповідей, які активно обговорювались учасниками конференції.

Головні результати цього обговорення такі:
1.Світовий досвід діяльності вальдорфських шкіл доводить актуальність його для постіндустріальних суспільств.
2.Вальдорфська педагогіка має великі можливості для розвитку учнів в гармонії  інтелекту, волі і почуттів. Виховує самостійність, відповідальність і толерантність.
3. Впровадження вальдорфської педагогіки в Україні відбувається повільно і протирічно. Хоч і підтримується науковцями, але не має підтримки влади, за виключенням Дніпропетровська і Кривого Рогу, де вальдорфські школи є державними. Дуже складно приживається вальдорфська школа у Києві. Досить сильною є школа «Ступені» в Одесі, але вона приватна.

З 2013 року в Україні запроваджується  «Тест загальної навчальної компетентності» для випускників шкіл. Він досліджує здатність учнів  мислити логічно і самостійно для прийняття рішень в умовах обмеженого часу. Цей підхід наближує нас до кращих світових стандартів освіти. І саме на такі завдання спрямовано навчання у вальдорфській школі. Тому її ідеї і методика набувають особливої актуальності.

Прес-служба «Ліги Культури»

Дніпропетровськ, 2 травня 2012 року

fb     yt